.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لاريجانی: حضور موثر نمايندگان استانها در تصميم سازی كلان

حضور موثر نمايندگان استانها در تصميم سازي كلان درخشندگي آينده سازي را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش شمال نيوز، دكتر لاريجاني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در مورد نتايج جلسه پنجشنبه نمايندگان اصولگراي مجلس هشتم گفت: در روز پنج شنبه ، دوستان نماينده از جريان اصولگرا متدولوژي جديدي در تصميم گيري ايجاد نمودند حضور موثر و فعال نمايندگان استانها در تصميم سازي كلان درخشندگي آينده سازي را به دنبال خواهد داشت من در شرايط فعلي اين منطق را ستايش مي كنم چون در هيات مديره نمايندگان همه استانها حضور داشتند و همچنين نمايندگان همه گرايشهاي اصولگرايي نيز حاضر بودند لذا با اين منطق يك حركت ملي به معناي واقعي در بين نمايندگان تبلور يافت.

وي در مورد اظهارات برخي افراد مبني بر اينكه وارد شدن نمايندگان شهرستاني به امور تصميمات ملي ممكن است رويكرد مجلس را از توجه به موضوعات ملي به موضوعات محلي و منطقه اي تقليل دهد گفت: اين حرف دقيقي نيست اولاً نمايندگان مردم از شهرهاي مختلف از ظرفيت تخصصي بالائي برخوردارند و تحصيلات خوبي در حد فوق ليسانس به بالا دارند لذا زمينه تفكر ملي در آنها قوي است.

ثانياً در اين متدلوژي با حضور آنها در تصميم سازي هاي مهم عملاً گردش اطلاعات ملي در بين همه آنها حاصل مي گردد و اين امر است كه تمركز ذهني نمايندگان را در مسائل ملي فراهم مي كند زيرا ملي انديشيدن يك امر اكتسابي و به تعبير فلاسفه جزء علوم حصولي است ، افراد از مادر ملي زاده نمي شوند ! وقتي در فرآيند اطلاعات ملي قرار مي گيرند به طور طبيعي ذهن آنان به مسائل ملي متمركز مي شود لذا در اين نگاه اتفاقاً يك استراتژي دقيق وحدت دركثرت نهفته است يعني نگاه ملي با حضور تكثر سلائق و حضور نمايندگان استانها.

دكتر لاريجاني در پاسخ به اين كه شما از نگاه ملي در اداره مجلس سخن گفتيد و آنرا ترجيح بر نگاه حزبي داديد ، آيا اين امر با تشكيل فراكسيون اصولگرايان تضاد ندارد گفت:

نگاه ملي بايد در بطن سازوكار تشكيلاتي رسوخ كند چون در عمل جريانهاي فكري در اداره مجلس فعال هستند وقتي نگاه ملي غلبه پيدا مي كند اين وجه در درون فراكسيون و جريانها به عنوان اولويت عملياتي رخ مي نمايد.

در اين شرايط تعالي سلائق مختلف شكل منطقي پيدا مي كند نه اينكه مردم شاهد دعواهاي حيدري ، نعمتي شوند.

به نظر من فقط در اين مسير است كه جريانهاي مختلف مي توانند بر مسائل اساسي و بنيادين ملت متمركز شوند يعني به جاي سهم خواهي و كشمكش هاي بلاوجه و دعواهاي بي حاصل حزبي ، رويكرد حل مسائل ملي را در پيش گيرند.

وي در مورد اقدام بعدي اصولگرايان مجلس هشتم نيز گفت: همان روز پنج شنبه دو جلسه پشت سر هم تشكيل گرديد. در جلسه نخست اعضاي 44 نفره هيات مديره فراكسيون ، رئيس و نواب رئيس و منشي ها را انتخاب كردند و چهار كميته براي جلسه بعدي فراكسيون طراحي شد كه يكي از آنها در مورد طرحهاي مهم مورد نياز كشور مي باشد. كميته ديگر در مورد كميسيونهاي مجلس و هيات رئيسه و همينطور جلسه بعدي ما بلافاصله با اعضا هيات رئيسه و روساي كميته ها بود كه دو ساعت طول كشيد و خطوط كلي اقدامات كميته ها مورد بررسي قرار گرفت و تصميم گيري شد در طي اين هفته چند جلسه كميته ها و هيات رئيسه خواهد داشت وتا نتايج نهايي در فراكسيون اصولگراها مطرح گردد.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه نتايج كار كميته ها چه زماني ارائه مي گردد؟ گفت: اعلام برنامه هاي آينده زمان زيادي طول نخواهد كشيد البته نتايج كميته ها در جلسه اصلي فراكسيون اصولگراها مطرح مي گردد.

رييس هيات مديره فراكسيون اصولگرايان مجلس در پاسخ به اين سوال كه آيا در اين كميته ها راجع به هيات رئيسه آينده مجلس هم بحث خواهد شد؟ اظهار داشت: قاعدتاً بحث مي شود ولي تصميم گيري اولاً با جلسه اصلي فراكسيون اصولگراها خواهد بود و در مرتبه بعد در جلسه اصلي مجلس و اين فرآيند دموكراتيك به بقاء و پايداري حركت تقنيني مجلس كمك مي كند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.15 seconds.